Piękna sylwetka od dziś

 

Otyłość w dzisiejszych czasach to nic zadziwiającego. Wiele osób preferuje siedzący tryb życia, jedzenie fast food’ów, czy też podwójne obiadki u mamy tudzież babci. Wiele osób jest też chorych bądź  po ciąży nie może zrzucić przybranych kilo. Jeśli jesteś jedną z takich osób, powiedz temu stop! Stop unikania luster czy wagi, gdy tylko je widzimy. Od dziś stosując kilka prostych zasad, można schudnąć. Nie będzie to zrzucanie 10 kg na tydzień, ale trzeba pamiętać: nie od razu Kraków zbudowano. Poza tym im szybciej tracimy dane kilogramy, tym szybciej one do nas wracają.

Zadbajmy o swoje zdrowie i o swój wygląd. 

Wymienione przeze mnie zasady są równie dobre dla osoby, która ma prawidłową masę ciała, ale chce zmienić swój styl życia na zdrowszy.

ZASADY:

  • Musimy pamiętać, że należy jeść wszystko. Unikanie danych grup żywnościowych może prowadzić do wielu chorób, a także do wyniszczenia organizmu. Każdy organ potrzebuje innych związków:
Mózg i wątroba  potrzebuje cukrów,
serce kwasów tłuszczowych,
a układ odpornościowy białka.
  • Trzeba jeść regularnie, mniej więcej co 3 godziny. Nie należy jeść przed snem! Metabolizm wieczorem zwalnia, więc opychanie się przed snem powoduje tycie i jedynie męczy organy, które w tym czasie powinny odpoczywać.
  • Podawane pokarmy nie powinny być gorące, a o obniżonej temperaturze. Gdy podamy sobie pokarmy o niższej temperaturze, organizm potrzebuje energii, aby je ogrzać, dzięki czemu chudniemy jedząc.
  • Należy pamiętać, aby jeść dużo warzyw, zwłaszcza w formie pysznych sałatek, a także słodkie owoce. Jednak te drugie najlepiej zostawić na rano, gdyż wtedy najlepiej się strawią.
  • Trzeba jeść powoli. Obciążymy wtedy nasze organy, które zamiast uporać się z nierozdrobnionym pokarmem, zajmą się jego trawieniem.:)
  • Najlepiej jeść na mniejszym talerzu: w ten sposób wydaje nam się, że zjedliśmy więcej, niż było w rzeczywistości.
  • Trzeba regularnie pić, ale nie wodę, a przyrządzony w domu napój:

Potrzebujemy:

  1. 1,5 litra wody
  2. 1 łyżeczkę miodu
  3. sok z 1/2 cytryny
  4. szczyptę soli

Pewnie większość z was zapyta: po co to pić, woda ma mniej kalorii. Tak, to prawda. Tylko że woda rozcieńcza krew, nie jest izotoniczna z naszym płynem fizjologicznym. Pijąc owy napój, wzbogacimy się o potrzebne nam elektrolity.

Najlepiej pić taki napój z lodem. :)

 

  • Pijemy po 2 szklanki pomiędzy posiłkami. Nie w czasie posiłku, bo wtedy rozszerzamy sobie żołądek, który i tak jest spory. Najlepiej 20 minut przed lub po posiłku. Dobrze jest również rozpocząć dzień od szklanki napoju. Oczyścimy wtedy krew z nagromadzonych podczas snu toksyn.
  • Często się zdarza, że zjemy posiłek i nadal jesteśmy głodni. Co wtedy? Najlepiej żuć przez 5 minut gumę miętową (ale nie dłużej, bo pobudzimy swoje kubki smakowe na języku i efekt będzie odwrotny) lub wypić miętową herbatkę bądź umyć ząbki miętową pastą. Wszystko co z mięta będzie dobre.
  • Należy przyprawiać posiłki ostrymi przyprawami. Przy czym jest to dobra wiadomość dla miłośników kuchni włoskiej, gdyż najlepsze przyprawy dla osoby na diecie to: majeranek, tymianek, oregano i bazylia. Soli unikamy!
  • Trzeba pamiętać, aby niestety NIE PODJADAĆ.
  • Najlepiej unikać smażonych potraw. Najlepiej piec, gotować lub jeść surowe.
  • Dobrze jest unikać mleka krowiego. Wiele osób jest na niego uczulona, chociaż nie zdaje sobie z tego sprawy. Zamiast niego można używać mleka sojowego lub ryżowego. Jednak trzeba pamiętać że przetwory mleka krowiego są bardzo zdrowe i szkoda je eliminować z naszej diety.
  • Najlepiej nie używać produktów z białej mąki ani jej samej. Ma ona niekorzystny dla nas indeks glikemiczny i szybko po niej czujemy się nadal głodni. Zamiast niej korzystne dla nas będą produkty z mąki pełnoziarnistej.
  • Dla miłośników wina czy piwa, muszę powiedzieć, że należy zminimalizować alkoholowe trunki. Są to puste kalorie. Podobnie jak pączki i inne słodycze.
  • Gdy wypijemy kawę czy herbatę powinniśmy popić to 2-krotną objętością wypitej używki. Bardzo dobrze jest zamienić czarną herbatę na zieloną. Ma ona właściwości bakteriobójcze, oczyszczające, obniża ciśnienie krwi, a także przeciwdziała schorzeniom wątroby, nerek i pęcherza moczowego. Bardzo smaczne są herbatki zielone owocowe. Najlepiej też wybierać te liściaste.
  • Pamiętajmy o wysypianiu się. Gdy się nie wysypiamy, chce nam się więcej zjeść, bo wydzielają nam się w zwiększonej ilości hormony odpowiedzialne za głód.
  • Podczas jedzenia skupmy się na jedzeniu! Gdy robimy również coś innego, nie czujemy, ile zjedliśmy, przez co jemy o wiele, wiele więcej.
  • Bardzo dobrze jest jeść otręby, ale maksimum 2 łyżki dziennie. Są bardzo smaczne na śniadanie: z owocami i z jogurtem. Polecam te granulowane, np. z żurawiną lub z suszonymi śliwkami.

 

Mam nadzieję, że moje porady Wam pomogą, Kochani!


Buziaki,

Andra

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.